PLÁN AKTIVÍT NA EURÓPSKY DEŇ JAZYKOV
september 2013
1. B - L. Jurčová
Téma: Spoznajme Európu
Spoznajme Európu -deti sa prostredníctvom prezentácie oboznámia s jednotlivými krajinami Európy, spoznajú ich životné prostredie, zvieratá, ktoré žijú v jednotlivých častiach Európy, dejiny, jazyky, zvyky a tradície európskych štátov.
Zoznámenie sa s jazykmi, ktoré sa používajú v EÚ – zoznámenie sa so základnými frázami –„Ďakujem“, „Dobrý deň“ v jazykoch jednotlivých štátov EÚ
Tvorba anglického obrázkového slovníka – zvieratá - húsenica, motýľ, lienka, včielka, slimák – obkresľovanie, vystrihovanie, lepenie. Počúvanie príbehu o nalepených zvieratkách z CD prehrávača v anglickom jazyku – počúvanie s porozumením
Nácvik piesne „Hello, hello!“ za doprovodu hudobných nástrojov
1.C – Lakoštíková
Téma: Little bugs
- pieseň - EVERYBODY (slovosled, hand up,...),
- pieseň – STARTING THE LESSEN,
- tanec– učiteľka stopne a povie názov chrobáčika deti napodobňujú,
- počúvanie príbehu o chrobákoch (na koberci v kruhu, sledujú v knihe),
- pieseň HELLO + názov chrobáka ( ukážu v knihe a napodobňujú),
- strihanie zvieratiek (podľa pokynov),
- tanec, po vypnutí dieťa reaguje na názov chrobáčika a donesie ho
na koberec,
- BINGO I. – učiteľa rozpráva zvieratá, dieťa otočí, ktoré ostane?,
- BINGO II. – na koberci, deti hádžu kockou, obrázky uložené v rade, pomenúvajú príslušné
- lepenie nálepiek do uč.
2.C - Lakoštíková
Téma: Ľudské telo
Pieseň – head, shoulders – používanie FLASHCARDS
Obrázky – žiaci priraďujú obrázky k častiam tela (pracovný list).
Riekanka – These are my eyes....obmena this is/ this are
(názorné ukazovanie)
– použijem príbeh a piesne z učebníc Little Bugs 1
3.B - Filová
1. Pesnička The wheels on the bus (zdroj:Podhradská- Čanaky- Amglické pesničky1)- dramatizácia
Stojíme v kruhu, aby mal každý dosť miesta na ukazovačku.
Žiaci už poznajú pesničku a na text sa dá krásne ukazovať:
the wheels on the bus- pohyby rukami napodobňujúce kolesá, the babies on the bus – plač detí, the mummys says psst, horn on the bus goes beep, wipers on the bus goes swish- ukazujeme pohyb stierača.
2. Na zemi v triede si pomocou veľkého kartóna /alebo zlepením menších kúskov/ vytvoríme na zemi klasickú „škôlku“ na skákanie od čísla jeden až po desiatku. Úlohou žiakov je preskákať po škôlke s vyslovovaním čísla na ktorom práve stojí. Pri rozdvojení čísel- teda skočí dvoma nohami na dva rôzne čísla povie číslo prvé v poradí, potom nasledujúce číslo.
3. Kútik obchod- jeden predavač bude mať v ponuke hračky, školské potreby v rôznych množstvách. Vyrobíme si kartičky s eurami 1,2,5,10,20 €. Do obchodu chodia žiaci nakupovať hračky a školské potreby: Hello, Im Lucia, whats your name? Predavač: My name is Patrik. Kupujúci: Is it blue pen? Predavač: yes, it is blue pen. Kupujúci: Please, two . Zaplatí a pri odchode sa pozdraví Goodbay!
4. Tanec a ukazovačka pesnička Patty Shukla - Jump! ( zdroj: www.youtube.com). Pesničku mám na usb kľúči, pustíme si pesničku.
Tancujeme: jump- skáčeme, lay down- uložiť sa na zem, close your eyes- zatvoriť oči, dream of a rainbow and butterfly- snívame o dúhe a motýľoch.
And jump!- vyskočíme a skáčeme podľa piesne.
5. Hra: Prosím, pán Krokodíl
Cieľ: ovládať farby, pýtať si dovolenie niečo urobiť
Činnosť: deti si pýtajú dovolenie od krokodíla prejsť cez rieku, krokodíl to dovolí len tým, ktorí majú oblečenú farbu, ktorú povie
Pomôcky: kus modrého papiera, ktorý predstavuje vodu, alebo špagát, ktorým ohraničíme vodnú plochu
Príprava: na zem položíme modrý papier, alebo ohraničíme vodnú plochu špagátom
Realizácia:
1. Vysvetlíme deťom, že krokodíl má rád iba niektoré farby a tým, ktorí takúto farbu nosia, dovolí vkročiť do rieky.
2. Zahráme krokodíla ako prvý. Postavíme sa k rieke a hovoríme I′m a crocodile and I like to eat children, pričom sa hrozivo tvárime.
3. Pomôžeme deťom a deti po nás zopakujú otázku Mr. Crocodile, can we cross the river?
4. Krokodíl si vyberie jednu farbu a hovorí Only if you are wearing yellow. Detis niečím žltým na sebe sa chytia za danú vec a postavia sa do rieky. Ostatné deti sa snažia uniknúť pred krokodílom. Prvý, koho krokodíl chytí, vypadáva a hra pokračuje.
5. Opakujeme niekoľko krát a meníme farbu oblečenia.
Obmena: Krokodíl môže od detí žiadať aj iné veci napr.:
Only if your eyes are blue.
Only if you can swim.
3.C - Filová
Rozšírenie slovnej zásoby – zvieratká pexeso
Vyhľadávanie nových slov – osemsmerovka
Práca v skupiách
- deti pracujú najprv v dvojiciach s menším počtom kariet pexesa, po zvládnutí slovíčiek odstanú novú skupinu kariet atď.
- potom hrajú celé pexexo väčšie skupiny detí
Osemserovky – samostatne alebo v skupinách vyhľadávajú slová
Pexeso – divé zvieratá
Osemsmerovka – v obchode s hračkami
4.B – Lakoštíková
Zopakovanie abecedy
- pieseň + ukazovačka (spev) – celá trieda,
- pieseň + ukazovačka (CD – nahrávka) – spoločne,
- kruh - hádžem loptu, deti stoja, dieťa povie písmeno,
- kruh - deti sedia (pravá ruka na ľavej susedovej), len jedno písmeno,
- kruh – dieťa vyberie písmeno, povie slovo na písmeno, ak nevie vráti späť,
- deti majú písmená, každé aspoň 1, spievajú pieseň a hádžu späť do krabice písmená v abecednom poradí (spievajú pieseň),
- deti sedia v lavici – učiteľ vyberie písmeno
– dieťa vyberie písmeno a pomenuje, ostatné deti zdvihnú papier so správne napísaným písmenom
- učiteľ speluje slovo, všetky deti zapíšu na papier a zdvihnú
- deti tancujú v triede (hudba hrá) učiteľ vypne hudbu a povie písmeno, deti vyhľadajú v triede /knihe predmet na dané písmeno, môžu ho napísať, nakresliť
- „aké je to slovo?“ _ _ _ _ _ _ je tam písmeno a?
- UČ. (samostatne) vyber 10 slov (písmeno, slovo)
5.B – Tomagová
- Kresba britskej vlajky
- Krížovka so slovnou zásobou o Veľkej Británii
5.a 6. ročník – Mgr. Brezoňáková
Hra s pesničkou (Word Grab with Songs)
Žiaci počúvajú anglickú pieseň. Pred počúvaním pesničky dostane každý žiak kartičku so slovom, ktoré sa nachádza v piesni. Žiaci sedia na miestach a počúvajú pieseň. Keď začujú slovo, ktoré majú na kartičke, postavia sa a stoja, až kým to slovo nepočujú znovu.
Simon hovorí (Simon Says)
Učiteľ predstavuje Simona. Postaví sa pred triedu a dáva pokyny. Zvyšok triedy nasleduje tieto pokyny vtedy, ak učiteľ povie pred pokynom „Simon says“ (Simon hovorí). Ak niekto nasleduje pokyn bez toho, aby učiteľ povedal „Simon hovorí“, vypadáva z hry a sadne si. Posledný žiak, ktorý ostane stáť, je víťaz.
Príklady pokynov: Postav sa. Sadni si. Dotkni sa ľavého ucha.
Povedz „ahoj“.
Hláskovacia hra (Survior Spelling Game)
Žiaci hláskujú slová zo slovnej zásoby,, ktoré mali na minulej hodine. Učiteľ povie slovo a úlohou žiakov je vyhláskovať to. Prvý žiak povie prvú hlásku slova, druhý žiak pokračuje druhou, tretí žiak povie tretiu hlásku, atď. Posledný žiak vyhláskuje celé slovo a povie definíciu slova.
5. a 6. roč. – Lachová
a) pre 5. ročník - Hra Mambo says
- Mambo dáva pokyny žiakom: Stand up,....- posluchovo – pohybová aktivita
b) obmena pre 6. ročník: If you....
učiteľ povie „If you can ski...“ (ak vieš lyžovať) žiak ostane stáť. Ten kto nie si sadne.
DVD – short stories: The hungry caterpillar
watching, speaking and other activities
Po prezretí krátkeho videa – rozbor a aktivity k danému videu: práca s textom, rozprávanie, práca s obrázkami.
Twister – na konci hodiny – na uvoľnenie zábavná hra Twiste (1. skupina) – pohybová aktivita
Pexeso – (2. skupina)
7.C – Tomagová
- Kvíz o anglicky hovoriacich krajinách
7.D – Tomagová
- Krížovka so slovnou zásobou o Veľkej Británii
8.D – Tomagová
Pri anglickom čaji
chlapci – Prezentácia futbalových klubov. V skupine si budú kresliť
logo tímu, kt. si vyberú.
dievčatá – Prezentácia anglickej kuchyne nakreslia typické raňajky +
slovná zásoba jedla po anglicky.
9.B – Tomagová
- prezentácia žiakov o živote anglickej rodiny – na interaktívnej tabuli,
- prezentácia o Londýne,
- žiaci budú mať mapu Londýna, v skupine nalepia obrázky pamiatok a budov na mapu a označia názov.
Kormaňáková
Rozprávanie o Anglicku
- vlajka, zvyky, typické jedlá
- najväčšie mestá
- Londýn – pamiatky
- školský systém v Anglicku - uniformy, prázdniny, prestávky
- riešenie tajničiek o Anglicku
Kováčová
Riešenie tajničiek a krížoviek s témou: transport, building,
- hľadanie slov v osemsmerovkách
- hľadanie rozdielov na duálnych obrázkoch
- obrázkové tajničky
- dopĺňanie slov do pesničiek
Durajová - triedy 3. ročník
Upevňovanie abecedy na hodine anglického jazyka „Celým telom“
- individuálne: jeden žiak sa postaví a na požiadanie učiteľa predvedie písmeno, ktoré videl na kartičke a ostatní žiaci hádajú a vyhláskujú v AJ
- dvojice a skupiny: dvaja žiaci vytvárajú spolu rôzne písmená, ktoré videli na kartičke a ostaní žiaci hádajú toto písmeno a vyhláskujú v AJ
- celá trieda: celá trieda formuje písmeno tak, aby sa dalo vidieť zhora z lietadla – hlavy sú guličky
- skupinová práca: urobte slovo z písmen a skupinky si slová navzájom čítaju
- písanie na chrbát: (back writing) – vo dvojiciach
Havčová
- Vytvoríme si triedu Nemeckého jazyka v 5.B triede s výzdobou:
- nemeckou vlajkou, štátnym znakom, mapou, vlajkami nemecky hovoriacich krajín
- v triede budú popisky najčastejšie používaných fráz na hodine nem.jazyka, vystavené projektové
práce žiakov, plagáty...
Počas dňa budeme robiť rôzne aktivity:
- 6.B a 7.C sa zahrá nemecké pohybové hry,
- 7.B a 8.A trieda bude sledovať nemecké videofilmy
- 9.B trieda sa potrápi s krížovkami, riešiť rôzne hlavolamy a úlohy.
Okrem toho si zaspievame nemecké piesne, prečítame komixy, časopisy a rôzne knihy. Za splnené úlohy žiaci dostanú sladkú odmenu.
vypracovala Mgr. Kováčová