Aj keď je jún plný skúšania, výletov, športových aktivít, i tak si žiaci 3.B našli čas na posledný mesiac celoročnej súťaže Oravskej knižnice A. Habovštiaka v Dolnom Kubíne.
Prečítané knihy výtvarne i literárne spracovali.
Triedu im zdobia rozkvitnuté kaktusy, ktoré netreba vôbec polievať. A nové knihy dostali veselé záložky.
Predstavujeme Vám najlepšie dejepisné projekty za druhý polrok! Mnohé práce sú dôkazom, že deti sú snaživé, kreatívne, tvorivé a vedia pracovať s informáciami. Každým polrokom posúvajú svoje práce o stupeň vyššie...
Ani na hodinách občianskej náuky nezaháľame a už nejaký ten čas riešime v 7. ročníku aktuálne problémy súčasného sveta - bohatstvo a chudoba, hlad a bieda, choroby, vojny, extrémizmus, tradičné aj moderné závislosti, nástrahy internetu a sociálnych sietí, ekológia, delikvencia a kriminalita mladých, manipulácia, nespravodlivosť, diskriminácia, porušovanie ľudských práv... Záverečný výstup každého z nás je projekt alebo prezentácia. A že sme si dali naozaj záležať, už posúďte sami.
Naši piataci sa vrátili na dejepise do stredoveku - do čias, kedy sa knihy písali a prepisovali ručne. Vytvorili vlastné rukopisné diela a odprezentovali ich na symbolickej triednej autogramiáde. Mnohé knihy boli naozaj zaujímavé a vyslúžili si od spolužiakov uznanie a záujem.
Domček, ktorý si deti 10. júna vyrobili, má čarovné okná. Tam si zaznačia dôležité veci, na ktoré nesmú zabudnúť.
V pondelok 8. apríla naše šikovné ručičky zdobili keramiku.
22. apríla šikovné ručičky pre zmenu vyrábali plachetnice. Nie hocijaké. Boli na zjedenie.
V pondelok 25. marca šikovné ručičky našich detí vyrábali obrázky, kde plátno ozdobili sadrovými odliatkami a dozdobili kamienkami.
Žiaci 5.B sa zapojili do aktivity Týždeň finančnej gramotnosti - Global money week.
Na hodinách výtvarnej výchovy vlastnoručne namaľovali peniaze a rôzne predmety, ktoré si môžu za peniaze kúpiť. Tým hravou formou spoznávali hodnotu peňazí, čo budú v živote určite potrebovať. Porozumenie a orientovanie sa v zabezpečovaní životných potrieb jednotlivca a rodiny je pre človeka veľmi dôležité!
Zo šiestakov umelci! Nebola to klasika, ale hra s farbami a plátnom na výtvarnej výchove v 6.C pod názvom: Abstrakt. Takéto zaujímavé dielka deti vytvorili.
Naši piataci z "béčky" na hodinách dejepisu obhajovali svoje projekty na tému VYNÁLEZ, KTORÝ (podľa mňa) ZMENIL SVET. Cieľom bolo uvedomiť si, že s mnohými zlepšovákmi a inováciami (aj zlými a nebezpečnými) sme tu dlho, len časom zmenili a stále menia svoju podobu. Dozvedeli sme sa navzájom veľa zaujímavého...
I vo februári súťažila 3.B v súťaži na podporu čitateľskej gramotnosti. Organizuje ju Oravská knižnica A. Habovštiaka v Dolnom Kubíne.
A aj tentokrát deti prečítali veľa kníh, spolužiakom odprezentovali a do súťaže poslali krásne projekty.
Koordinátor ochrany detí pred násilím v spolupráci s participujúcimi subjektmi: Mesto Dolný Kubín, Združenie miest a obcí Dolná Orava, mestské kultúrne stredisko, oravské kultúrne stredisko, Spoločný školský úrad Oravský Podzámok, Odbor školstva, kultúry, mládeže a športu, organizoval v mesiaci január výtvarnú súťaž na tému „Môj deň bez internetu.“ Poslaním súťaže bolo dať deťom priestor k zamysleniu sa, či vôbec dokážu stráviť deň bez mobilu, počítača, notebooku či iných zariadení pripojených na internet. Žiaci 4. a 3. ročníka zaujímavo výtvarne stvárnili činnosti, ktorými by si takýto deň vyplnili. Zdá sa, že deti v mladšom veku nemajú s tým problém a väčšinou nad mobilmi a počítačmi vyhrával šport, prechádzky a výlety do prírody, čítanie kníh, či hračky. Určite ich v takomto myslení treba podporovať a rozvíjať, aby si vedeli nastaviť tú správnu mieru, aby pre nich internet sa nestal závislosťou!
22. januára šikovné ručičky vyrábali veslárov. Boli pekní a ešte sa dali i zjesť. Alebo týmto veselým výrobkom potešia doma na oslave.
ZÚ Maliarik sa 8. januára 2024 zmenil na tvorivú dielňu s názvom ŠKRIATKOVIA. Prišla totiž p. Alenka Javorková z Oravskej knižnice A. Habovštiaka v Dolnom Kubíne a chvíľku nám rozprávala a čítala úryvky z knihy o škriatkoch. Potom sa už tvorilo, samozrejme tematicky. Šikovné deti vyrábali škriatkov.
A aj 15. a 22. januára deti usilovne tvorili. Vznikli nádherné obrázky plné farieb.
Na predvianočnom krúžku Šikovné ručičky bolo síce ručičiek menej, ale tie, ktoré boli, dokázali, aké sú šikovné . Toto všetko vytvorili.
Na hodinách etickej výchovy žiaci využívajú nielen zaujímavé pracovné zošity HRAVÁ ETIKA, ale hlavne veľa debatujú s vyučujúcim aj medzi sebou. Nedávno si vybrali rôzne emócie, city či psychické stavy a spracovali ich do projektov. Hľadali obrázky, fotografie, kreslili, písali... a zamýšľali sa nad tým, čo zapríčiňuje RADOSŤ, HNEV, SMÚTOK..., prečo je dôležitá POKORA, SKROMNOSŤ, DOBROSRDEČNOSŤ..., prečo by nás mala obchádzať LENIVOSŤ, AGRESIVITA či NENÁVISŤ. Blížia sa sviatky pokoja a radosti, tak nech nám takéto dni vydržia čo najdlhšie!
V tomto predvianočnom čase sa piataci na dejepise vybrali do krajín plných fantázie, dobra a zla i dobrodružstiev. Učili sa o starých mapách a tvorili tie svoje. Každá MAPA VYMYSLENEJ KRAJINY však obsahovala aj kreatívne pomenovania, mapové značky a mapovú legendu...
Na hodinách občianskej náuky v 7. ročníku spoznávame samých seba. Venujeme sa psychologickým témam, debatujeme a pracujeme aj na projektoch. Dve posledné zadania zneli: vypracuj PAVUČINU SVOJEJ OSOBNOSTI (vlastnosti, schopnosti, talent, temperament, záujmy, ciele, sny) a zamysli sa nad CESTOU SVOJHO ŽIVOTA (dôležité udalosti, zmeny). Máme za sebou zaujímavé hodiny, kde učiteľ ustúpil do úzadia a veľa sme hovorili my...
Aj v novembri sa čitatelia z 3.B zapojili do 3. ročníka celoročnej súťaže KNIHOMOLI DO AQUAPARKU. Súťaž usporadúva Oravská knižnica A. Habovštiaka v Dolnom Kubíne.
Držíme palce.
November je mesiacom stíšenia a spomienok na našich blízkych, ktorí už nie sú medzi nami. Piataci v tomto období na dejepise pracovali na projektoch so starými rodinnými fotografiami. Za pomoci rodičov či starých rodičov tak ožili mnohé príbehy a životné osudy...
Deviataci a deviatačky sa už neradi fotia. Napriek tomu usilovne pracujú aj na hodinách občianskej náuky. V dnešnej dobe konzumu sa zamýšľali vo svojich projektoch, aké sú POTREBY, STATKY A SLUŽBY členov ich rodín. A že to rozhodne nie sú len veci, je potešiteľné!
Šiestačky a šiestaci sa na hodinách občianskej náuky venujú téme RODINA. Okrem zaujímavých debát na hodinách vznikli aj vydarené projekty, ktoré žiaci zaujímavým spôsobom prezentovali v triede pred spolužiakmi...
Témou projektu, ktorý mali vypracovať žiaci zo 4.C, bol Vesmír očami žiakov. Deti pristúpili k zadaniu naozaj zodpovedne a tvorivo a pekne si svoje projekty odprezentovali. Niektorí sa priznali, že im pomáhali rodičia, ale to vôbec nevadí, tímová práca je fajn.
Žiaci 4.D vytvorili rekordne dlhý most. Trvalo to dlhšie, ako sme predpokladali, ale výsledok stál za to. Posúďte sami.
10. októbra sa žiaci 5.C na výtvarnej výchove učili vytvoriť sediacu postavu. Plastelína je nielen tvárna, ale i krásne farebná. To, že sa im to podarilo, môžeme vidieť na fotografiách.
V pondelok 2. októbra sa deti v záujmovom útvare "Šikovné ručičky" prvýkrát pustili do práce a dokázali, že si tento rok vybrali ten správny krúžok. Tešíme sa na ich ďalšie výtvory.
Na hodinách výtvarnej výchovy v 7. ročníku žiaci tvorili koláže. Téma bola - letný poriadok a chaos.
Na hodinách techniky a výtvarnej výchovy žiaci 5.a 6. ročníka pracovali s prírodným materiálom, vyrobili záložky do kníh, obrázky na stenu, maľované kamene, pohľadnice s ľudovým motívom, papierové bábky-drakov,...
Predstavujeme najlepšie dejepisné projekty a ich autorov/autorky za končiaci II. polrok. Mnohé práce sú naozaj mimoriadne a zaslúžia si veľkú pochvalu!
Aj v tomto školskom roku sa žiaci III.B zapojili do literárno-prírodovednej súťaže Les ukrytý v knihe, ktoré vyhlasuje a organizuje Národné lesnícke centrum- centrum transferu poznatkov a lesnej pedagogiky vo Zvolene.
Hlavná téma bola "Lesná hádanka."
Tretiaci vytvorili dielko - knihu plnú lesných hádaniek a nádherných ilustrácií s hlavnou ilustrátorkou Romankou Briestenskou. Prostredníctvom hádaniek si takto doplnili aj osvojili nové poznatky o živej a neživej prírode. Že sú veľmi šikovní môžete posúdiť sami. Veríme, že sa dielko bude páčiť aj odbornej porote. Držte palce!
Žiaci, ktorí navštevujú povinne voliteľný predmet ruský jazyk, tvorili komiksy na tému „Máša a medveď“. Naplno sa prejavia ich tvorivosť a ukázali, že cudzie jazyky sa dajú učiť aj zábavnou formou.
Svet momentálne spoznáva umelú inteligenciu. Ale aké vynálezy zmenili život ľudí v minulých rokoch a storočiach? O tom rozprávajú vydarené projekty našich piatačok a piatakov z posledných hodín dejepisu. A aký je podľa vás vynález, ktorý zmenil svet?
Svet patrí pripraveným! Preto sme sa na hodinách občianskej náuky v 9. ročníku rozhodli podnikať. Vypracovali sme vlastné podnikateľské plány, založili sme si fiktívne firmy a snažili sme sa dokázať, že by sme sa uživili tým, čo nás baví...
Na hodine čítania žiaci zo 4.B prezentovali knihy napísané a ilustrované nimi samými. Boli to úžasné knižky. Deti tvorenie veľmi bavilo a tak sa už pripravujú nové diely ich príbehov a komiksov. Marec mesiac knihy v 4.B sme zavŕšili krásnou aktivitou.
Predstavujeme polročné dejepisné projekty, ich autorov a autorky. Mnohé práce sa naozaj vydarili a vidieť, že je za nimi snaha, záujem a aj kus poctivej práce...
Október je mesiacom úcty k starším. Je dôležité, aby naši seniori vedeli a cítili, že si ich vážime a aj napriek veku sú pre nás nesmierne dôležití. No ešte dôležitejšie je k tejto úcte vychovávať aj naše deti, byť dobrými vzormi.
Milé babičky, dedkovia, staré mamy, starí otcovia, vám sú venované úprimné vyznania a poďakovania od našich tretiakov. Vieme, že vďaka vašim skúsenostiam, dobrým radám, obetavosti a láskavosti robíte svet múdrejším a šťastnejším.
Želáme všetkým pevné zdravie a veľa krásnych zážitkov so svojimi vnúčatami.
Máme šikovné deti. Dôkazom sú aj vydarené záverečné dejepisné projekty zo všetkých ročníkov II. stupňa...
Aj takto vychovávame a vzdelávame našich žiakov!
Dostali sme poďakovanie a ďakovný list:
Slovenské národné stredisko pre ľudské práva si Vám dovoľuje poďakovať za účasť v 10. ročníku súťaže "Moje ľudské práva".
Výtvarné práce žiakov a žiačok Vašej školy prispeli k vysokej umeleckej aj ľudskoprávnej úrovni tejto súťaže.
Stredisko súčasne ďakuje pedagogickému kolektívu Vašej školy za odbornú pomoc žiakom a žiačkam pri tvorbe výtvarných prác. Chceme vysloviť presvedčenie, že aj takéto aktivity patria do výchovno-vzdelávacieho procesu a umožňujú žiakom hlbší osobnostný a vedomostný rozvoj.
Slovenské národné stredisko pre ľudské práva
Laurinská 18
811 01 Bratislava
Žiaci 2.B sa zapojili do výtvarnej súťaže "Nakresli jarný obrázok", ktorú vyhlásilo vydavateľstvo Slovart. Kamarát Čitko ich za to odmenil dvoma krásnymi knihami do triednej knižnice. Žiaci si tak môžu spríjemniť každú voľnú chvíľu pri dobrej a zaujímavej knihe a tak sa zdokonaľovať v čítaní.
Zapojili sme sa do celoslovenského projektu Les ukrytý v knihe. Projekt prepája knižnice, školy a lesných pedagógov a jeho tohtoročnou témou je Les spieva. Malí čitatelia hľadajú súvislosti medzi lesom a knihou. Hravou formou získavajú vzťah ku knihám a čítaniu a prehlbujú si pozitívny vzťah k prírode. Sprievodnou aktivitou projektu je korešpondenčná súťaž v podobe tvorby vlastnej knihy.
Aj naši žiaci z 2.B triedy vytvárali vlastný originálny Lesný spevník a najnápaditejšie piesne budú môcť ich autori predniesť na slávnostnom vyhodnotení projektu v Krajskej knižnici Ľudovíta Štúra vo Zvolene 17. júna, kde odmenia aj najúspešnejšie knižnice a najaktívnejšieho lesného pedagóga.
Prinášame zopár obrázkov, ako si naši žiaci s touto úlohou poradili. Držme prsty, aby táto krása bola odmenená.
Naše deti sa zapojili do súťaže o Hmyzí hotel. Pracovali pod vedením p. učiteliek M. Tomášovej, R. Tomagovej a A. Ružičkovej. Ich práce sú skutočne vydarené, čo poviete?
Krásny predvianočný čas si žiaci z II.B spríjemnili vytváraním vianočných pohľadníc, ktorými sa zapojili do súťaže vo vydavateľstve Slovart o Najkrajšiu vianočnú pohľadnicu.
V IX. ročníku Hovorme o jedle v súťaži Chutné maľovanie sme získali 2 víťazstvá v I. kategórii!
V téme: Chlieb, pečivo, obilniny, cestoviny, zemiaky - Janko Remko zo IV.B a v téme Cukry, tuky, soľ - Sabinka Kubačková z II.B triedy. Srdečne gratulujeme!
Z iniciatívy Rady Európy v Štrasburgu sa od roku 2001 oslavuje každý rok 26. septembra európsky deň jazykov. Na nemeckom jazyku sme si pripomenuli tento deň zábavnými a tvorivými aktivitami, ktoré prebiehali počas celého týždňa. Pripomenuli sme si tak význam učenia sa cudzích jazykov.
Napriek tomu, že v móde sú dnes počítačové prezentácie, naši žiaci spracovali rôzne historické témy aj do vydarených papierových projektov. Piataci tvorili rukopisné knihy, šiestaci sa vrátili do starovekého Grécka a Ríma, siedmaci sa ocitli v ére zámorských objavov a novoveku, ôsmaci sledovali priebeh národného obrodenia a deviaci pohnuté dejiny druhej svetovej vojny. Mnohé vydarené práce vystavíme aj v priestoroch školy a tešíme sa, že ani horúčavy a koniec školského roka mnohým neubrali na chuti pracovať...
V mesiaci apríli ÚVZ SR v rámci Svetového dňa zdravia 2021 realizoval pre žiakov I. stupňa výtvarnú súťaž Nakresli zdravie. Žiaci s veľkou fantáziou výtvarne vyjadrili svoje predstavy, čo pre nich zdravie znamená. Keďže každá škola mohla zaslať len 2 práce, do regionálneho kola postúpili kresby Bibky Kubalovej z I.B a Viktorky Balekovej zo VII. oddelenia ŠKD. Ďakujeme za účasť v školskom kole všetkým nadšeným výtvarníkom aj pani učiteľkám a vychovávateľkám, ktoré žiakov pri ich práci viedli.
Tieto dve žiačky za svoje práce získali diplom a krásne a zdravé odmeny, ktoré im odovzdali pracovníčky dolnokubínskeho ÚVZ. Ďakujeme za reprezentáciu!
Žiaci 4.C si počas druhého aprílového víkendu zasúťažili v matematike. Precvičovali postupné sčítanie viacciferných čísel. Výsledky sme zároveň použili vo vyvodení grafov.
Najviac príkladov (až 500 ) vypočítal LUKÁŠKO SMOLEŇ. Druhá bola TIMKA HRÍŇOVÁ a tretí JANKO STEHLÍK.
Víťazom blahoželáme a rodičom ďakujeme za spoluprácu pri kontrole a sčítaní správne vypočítaných príkladov.
Žiaci 4.C sa zapojili do 20. ročníka celoštátnej súťaže, ktorú pod názvom "O najkrajšiu kraslicu" organizovalo Oravské kultúrne stredisko v Dolnom Kubíne. Získali cenu za využitie prírodných materiálov. Blahoželáme.
Pozrite si zaujímavú prezentáciu prác vo videu Oravského kultúrneho strediska - TU.
Narysovať peknú štvorcovú sieť nie je ľahké, naši piataci z 5.B to však zvládli a pred Veľkou nocou do nej dokreslili aj pekné obrázky.
Prvý apríl sa zvyčajne spája so žartíkmi, ale v environmentálnom kalendári je 1. apríl Svetovým dňom vtáctva. Prvoaprílová ochranárska tradícia sa zrodila ešte v časoch rakúsko-uhorskej monarchie. Založil ju slovenský prírodovedec Oto Hermann, ktorý sa narodil, žil a pôsobil v Brezne.
Pre ochrancov prírody je 1. apríl dňom vtáctva najmä preto, že práve v apríli k nám zvyčajne priletí najviac sťahovavých vtákov. Ornitológovia odhadujú, že na Slovensko priletí každý rok približne 30 miliónov vtákov. K oslave Svetového dňa vtáctva sa môže pridať každý z nás podľa svojich možností - napríklad aj tým, že zavesí do záhrady skromnú vtáčiu búdku, zasadí vo svojej záhradke mladý stromček, alebo zabráni vypaľovačovi trávy škrtnúť zápalkou.
Aj žiaci našej školy na hodinách biológie pozorovali, dokumentovali a poznávali vtáctvo nášho regiónu. Napriek dištančnej výučbe sa úlohy zhostili no výbornú, nafotili, nakreslili a pomenovali desiatky druhov. Veríme, že ich aktivita oslovila a tak opäť podporili svoj kladný vzťah k prírode.
Do pozornosti pri tejto príležitosti ponúkame link na film, ktorý vyrozpráva príbeh kamarátstva chlapca a Orla skalného: https://www.youtube.com/watch?v=UdrKhOhlLj4&t=2507s
Šikovní prváci počas dištančného vzdelávania nadobúdajú aj základné zručnosti pri práci s počítačom. Precvičovanie učiva v interaktívnych prezentáciách - Brunko a Timejka z 1.B.
Svetový deň vody si pripomíname 22. marca a pri tejto príležitosti deti z 5.B triedy zisťovali zaujímavosti zo sveta VODY v spojitosti z matematikou - hľadali čísla, ktoré rôzne súvisia s vodou a z nich potom vytvorili malé zaujímavé projekty.
Kniha - je výborný priateľ, spoločník. Dnes si to uvedomujeme o to viac, že tých "živých" kamarátov vidíme len cez monitor zariadenia počas online hodín. Samozrejme, žiadna kniha skutočného priateľa nenahradí, ale pobaví, poučí, a aspoň trošku zaplní ten prázdny priestor...
Dištančné vzdelávanie je nielen možnosť pracovať inak. Je to predovšetkým možnosť pracovať tvorivo, zábavne, a aj chutne. Napríklad... Ak taký nudný opis pracovného postupu v 4.C zmeníme na zábavu v kuchyni. Mňam!
Ani štvrtáci zo 4.A a 4.B nezaháľajú počas dištančného vzdelávania. Na hodinách prírodovedy spoznávajú fungovanie ľudského tela, prírodu a jej dôležitosť pre život človeka. Pestujú a pozorujú rast rastlín. Keďže momentálne nemôžeme cestovať, spoznávame krásy Slovenska na hodinách vlastivedy a tešíme sa, keď ich budeme môcť aj navštíviť. Dbáme aj na peknú úpravu zošitov a snažíme sa písať úhľadne, aby sa nám z nich lepšie učilo.
Druháci z 2.A takto pracujú z domu – čítajú o psíčkovi a mačičke, učia sa písať listy, pohľadnice, adresu, pripravujú sa na Veľkú noc, ... Skrátka: „Spolu to zvládame!“
Takéto nádherné projektíky robia naši tretiaci počas dištančného vzdelávania - Stelka Halamčeková a Karolínka Šuvadová.
R.O.R. je heslom našich dní. Deti ho veľmi dobre poznajú a pod vplyvom udalostí aj citlivo vnímajú hodnotu zdravia. Pripojili sa k školskému projektu a svojimi „rúškovými kolážami“ pozdravujú zdravotníkov a ďakujú za ich obetavú prácu.
Dištančné vyučovanie beží v plnom prúde a naši siedmaci sa na fyzike zoznámili so skupenskými premenami látok, kde jednou z nich je aj pre náš život nevyhnutná VODA - jej vyparovanie, kondenzácia, vznik dažďa, ... Všetko to prepojili pri tvorbe projektov na tému "Kolobeh vody".
Po vode prišlo na rad TEPLO – spôsoby jeho šírenia, ekologická téma zatepľovania domov, ...
Nezaháľajú však ani deviataci – oboznamujú sa s tajmi elektrickej energie, skúmajú vývoj žiarovky, históriu i súčasnosť zdrojov elektrického napätia.
Ich práca priniesla ovocie vo forme skvelých obrázkov a videí. Sú šikovní, čo poviete?
Dištančné vzdelávanie nutne neznamená len vysedávanie za počítačom. Dôkazom toho sú aj ďalšie vydarené projekty z dejepisu - tentokrát na tému VYNÁLEZ, KTORÝ PODĽA MŇA ZMENIL SVET. Naši piataci a naše piatačky sa naozaj posnažili. Veríme, že už čoskoro ich budú môcť prezentovať vo svojich triedach a vystaviť na centrálnej nástenke najkrajších prác ...
Mnohé deti zo šiesteho až deviateho ročníka vyrábali polročné dejepisné projekty. Vznikli tak originálne diela, ktoré spracovali klasicky - písali, kreslili, lepili a hoci využívali aj internetové zdroje, väčšinu času nestrávili pri počítačoch...
Projekty z biológie na tému „Život v lese“, kde piataci spoznávali rastliny, huby a lišajníky, bezstavovce a stavovce.
Na hodine občianskej náuky sa siedmaci venovali riešeniu konfliktov a mali za úlohu vytvoriť komix na túto tému...
Šiestaci vyrábali vianočné stromčeky zo servítok, ôsmaci objavovali tajomstvá lichobežníkov a piataci rysovaním rakety spoznávali rôzne rovinné útvary.
Napriek tomu, že na II. stupni prebieha dištančné vzdelávanie, žiaci pracujú aj na rôznych zaujímavých projektoch. Na ZOOM hodinách dostávajú od učiteľov jasné pokyny a potom sa snažia uchopiť témy po svojom. Napríklad piataci na dejepise pátrajú v minulosti svojich rodín - zostavujú rodokmene a pracujú so starými fotografiami. Ďalšie zadanie znie: "Nakresli mapu svojej vymyslenej krajiny". Siedmaci na občianskej náuke zas pracujú na pavučinách svojich osobností, či dokumentujú cestu svojich doterajších životov. A pokračujeme aj na iných predmetoch...
Tadeáško KOSTROŠ z III.B triedy získal krásne 2. miesto v 1. kategórii regionálnej detskej výtvarnej súťaže Namaľuj ľudového muzikanta usporiadanej v rámci 21. ročníka medzinárodného gajdošského festivalu Gajdovačka 2020. Do tejto súťaže poslalo svoje práce 48 detí zo 7 škôl z Oravy.
Práce žiakov: B. Šabasevičius, V. Baleková, S. Beňuš, M. Skrypnyk, A. Púčiková, N. Serdelová, J. Remko, T. Zelenák, T. Kostroš, D. Matláková
Práce žiakov 2. B - A. Púčiková, J. Remko, B. Šabasevičius, T. Zelenák, S. Beňuš, S. Beňušová, T. Kostroš, P. Pecho, N. Serdelová.
Práce žiakov: 1. B - Tomáško Zelenák, Samko Beňuš, Andrejka Púčiková, Patrik Pecho, Nelka Serdelová, Janko Remko, Tadeáško Kostroš, 3. A - Terezka Škutová, Stelka Kubašková
Práce žiakov: 1. B- Nelka Serdelová, Paťko Pecho, Andrejka Púčiková, Tomáško Zelenák, Tadeáško Kostroš, Barborka Šabasevičius, Viktorka Baleková, 4. C- Ninka Mikulajová, Lea Kriváňová, 3. A- Simonka Andrisová, Stelka Kubašková
Práce žiakov 1. B - Barborka Šabasevičius, Tomáško Zelenák, Paťko Pecho, Viktorka Baleková, Tadeáško Kostroš, Andrejka Púčiková, Nelka Serdelová, Samko Beňuš, Romanko Michalica
9. A Sophia Kočalková, Simona Kržková 9. D Róbert Butko, Oliver Prílepok,
Martina Mesárošová, Petra Zagatová Anton Strežo
Vo výtvarnej súťaži kolektívov Ekoposter v konkurencii približne 500 plagátov získali naši žiaci krásne 3. miesto v kategórii žiakov 9. ročníka ZŠ.
Práce žiakov - Andrejka Púčiková (1.B), Ninka Mikulajová (4.C), Tomáško Zelenák (1.B).
Tomáško Zelenák zvíťazil v I. kategórii výtvarnej súťaže "Chutné maľovanie" (téma: Chlieb, pečivo, obilniny, cestoviny, zemiaky) v VI. ročníku týždňa HOVORME O JEDLE. Pri jeho tvorbe ho viedla pani učiteľka Mária Tomášová.
Ocenení žiaci 1. stupňa: Miloš Kubáň - 1. C, Adriána Chylová - 2. A, Jaroslav Vicáň - 2. A, Jakub Prílepok - ŠKD - 5. odd., Jakub Koreň - ŠKD - 9. odd.
Ocenení žiaci 2. stupňa: Aneta Kušnírová - 7. D, Samuel Veselský - 8. C, Viktória Žatkuľáková - 8. A, Sophia Kočalková - 8. A, Ema Chlebovcová - 7. A.
Mimoriadne ocenenie získali Michal Mordel z 9. C a náš pán školník Vladimír Pažítka.
Ďalšie práce zapojených žiakov:
Práce žiakov II. A - S. Andrisová, L. Papšo, A. Chylová, T. Reguliová, T. Škutová, S. Kubašková, J. Vicáň,
J. Bielka
Práce žiakov II. A - S. Kubašková, O Kushpel, L. Papšo, S. Andrisová, V. Mariňáková, V. Maceková,
A. Chylová, J. Bielka, T. Škutová, O. Bencúr
I. A - S. Andrisová, T. Lorinčík, A. Chylová, J. Vicáň, T. Škutová, III. A - N. Kvietková, I. A - V. Mariňáková, III. A - J. Červeň, I. A - L. Papšo, III. A - D. Hrúziková, V. Mešková, I. A - A. Kushpel, III. A - K. Kutešová
A. Kušpel - I. A, D. Hrúziková - III. A, J. Červeň - III. A, J. Vicáň - I. A, K. Kutešová - III. A, L. Papšo - I.A, N. Kvietková - III. A, R. Kliačik - III. A, S. Kubašková - I. A, T. Škutová - I. A, V. Mešková - III. A
Poznáme víťazov výtvarnej súťaže Marťankovia – Škola z Marsu! Naši piataci namaľovali druhý najkrajší a najvtipnejší obrázok na tému marťanskej školy: "Zo školy nám neutečú" vo svojej kategórii – kolektívne práce ZŠ. Pre celú školu vybojovali hvezdársky teleskop. Na štvrtom mieste sa v tej istej kategórii so svojou "Selfie school" umiestnili šiestaci, ktorí získali dvd prehrávač. Srdečne gratulujeme.
I. A - A. Kushpel, T. Škutová, J. Vicáň, S. Kubašková, S. Andrisová, T. Reguliová, A. Chylová, L. Papšo, V. Mariňáková, J. Mitašík, O. Bencúr, III. A - N. Hrdličková, V. Mešková, M. Škulec, N. Kvietková, S. Povalová, V. Távora, T. Zaťko, S. Nemčeková, D. Hrúziková, P. Sabová, M. Haluška, J. Mučka, J. Červeň, R. Kliačik
I. A - A. Kushpel, S. Kubašková, T. Reguliová, III.A - N. Hrdličková, J. Červeň, V. Mešková, P. Sabová, T. Zaťko, I.A - V. Mariňáková, III.A - V. Távora
Práce do výtvarnej súťaže "Škola z Marsu": I. A - S. Andrisová, L. Papšo, S. Kubašková, T. Škutová, III. A - M. Škulec, I. A - T. Škutová, A. Chylová, III. A - V. Távora, I. A - J. Vicáň
Práce do výtvarnej súťaže "Všetko najlepšie pán Janovic" v spolupráci s pani A. Javorkovou z Okresnej knižnice A. Habovštiaka: I. A - A. Chylová, T. Škutová, J. Bielka, L. Papšo, V. Mariňáková, S. Andrisová, O. Kushpel, T. Lorinčík, III. A - P. Sabová, S. Kubašek, J. Červeň, M. Zdražila, S. Nemčeková, R. Kliačik, L. Horn, M. Škulec, E. Holková, K. Kutešová, N. Kvietková, V. Távora, V. Mešková.
Práce žiakov 7. A, 7. B, 7. C a 7. D triedy, jednotlivé práce - Bednárová Viktória, Hartiník Jakub, Kormaňáková Viktória, Zagatová Petra (všetci 7. A), Borový Jaroslav, Čaplovič Jakub, Jurenová Vanesa, Meško Nikolas (všetci 7. B), Smoleňová Martina (7. C), Gerátová Sára, Hojová Simona, Kaučárik Adam, Kobelová Sarah (všetci 7. D).
Víťazstvo v celoslovenskej súťaži Chutné maľovanie - denná téma Mlieko a mliečne výrobky od slovenských kravičiek (v rámci súťažno-vzdelávacej aktivity Hovorme o jedle), do ktorej sa zapojilo 340 škôl z celého Slovenska, získal náš Jakubko Pánik z 5. C triedy.
Že ste ani vy nevedeli, čo je to negatív a pozitív vo výtvarnom umení? Nevadí, naši piataci to už vedia a pozrite sa, akú krásu z toho vytvorili (Alex Šablatúra - 5.C, Bibka Magová - 5.B, Jakubko Lábik - 5.B, Klárka Kušnírová - 5.C, Lucka Chládeková - 5.C, Lukáško Žúbor - 5.C, Marek Vicáň - 5.C, Alexandra Povalová - 5.C, Kristínka Dubovcová - 5.C).