Na hodinách výtvarnej výchovy v 7. ročníku žiaci tvorili koláže. Téma bola - letný poriadok a chaos.
Na hodinách techniky a výtvarnej výchovy žiaci 5.a 6. ročníka pracovali s prírodným materiálom, vyrobili záložky do kníh, obrázky na stenu, maľované kamene, pohľadnice s ľudovým motívom, papierové bábky-drakov,...
Predstavujeme najlepšie dejepisné projekty a ich autorov/autorky za končiaci II. polrok. Mnohé práce sú naozaj mimoriadne a zaslúžia si veľkú pochvalu!
Aj v tomto školskom roku sa žiaci III.B zapojili do literárno-prírodovednej súťaže Les ukrytý v knihe, ktoré vyhlasuje a organizuje Národné lesnícke centrum- centrum transferu poznatkov a lesnej pedagogiky vo Zvolene.
Hlavná téma bola "Lesná hádanka."
Tretiaci vytvorili dielko - knihu plnú lesných hádaniek a nádherných ilustrácií s hlavnou ilustrátorkou Romankou Briestenskou. Prostredníctvom hádaniek si takto doplnili aj osvojili nové poznatky o živej a neživej prírode. Že sú veľmi šikovní môžete posúdiť sami. Veríme, že sa dielko bude páčiť aj odbornej porote. Držte palce!
Žiaci, ktorí navštevujú povinne voliteľný predmet ruský jazyk, tvorili komiksy na tému „Máša a medveď“. Naplno sa prejavia ich tvorivosť a ukázali, že cudzie jazyky sa dajú učiť aj zábavnou formou.
Svet momentálne spoznáva umelú inteligenciu. Ale aké vynálezy zmenili život ľudí v minulých rokoch a storočiach? O tom rozprávajú vydarené projekty našich piatačok a piatakov z posledných hodín dejepisu. A aký je podľa vás vynález, ktorý zmenil svet?
Svet patrí pripraveným! Preto sme sa na hodinách občianskej náuky v 9. ročníku rozhodli podnikať. Vypracovali sme vlastné podnikateľské plány, založili sme si fiktívne firmy a snažili sme sa dokázať, že by sme sa uživili tým, čo nás baví...
Na hodine čítania žiaci zo 4.B prezentovali knihy napísané a ilustrované nimi samými. Boli to úžasné knižky. Deti tvorenie veľmi bavilo a tak sa už pripravujú nové diely ich príbehov a komiksov. Marec mesiac knihy v 4.B sme zavŕšili krásnou aktivitou.
Predstavujeme polročné dejepisné projekty, ich autorov a autorky. Mnohé práce sa naozaj vydarili a vidieť, že je za nimi snaha, záujem a aj kus poctivej práce...
Október je mesiacom úcty k starším. Je dôležité, aby naši seniori vedeli a cítili, že si ich vážime a aj napriek veku sú pre nás nesmierne dôležití. No ešte dôležitejšie je k tejto úcte vychovávať aj naše deti, byť dobrými vzormi.
Milé babičky, dedkovia, staré mamy, starí otcovia, vám sú venované úprimné vyznania a poďakovania od našich tretiakov. Vieme, že vďaka vašim skúsenostiam, dobrým radám, obetavosti a láskavosti robíte svet múdrejším a šťastnejším.
Želáme všetkým pevné zdravie a veľa krásnych zážitkov so svojimi vnúčatami.
Máme šikovné deti. Dôkazom sú aj vydarené záverečné dejepisné projekty zo všetkých ročníkov II. stupňa...
Aj takto vychovávame a vzdelávame našich žiakov!
Dostali sme poďakovanie a ďakovný list:
Slovenské národné stredisko pre ľudské práva si Vám dovoľuje poďakovať za účasť v 10. ročníku súťaže "Moje ľudské práva".
Výtvarné práce žiakov a žiačok Vašej školy prispeli k vysokej umeleckej aj ľudskoprávnej úrovni tejto súťaže.
Stredisko súčasne ďakuje pedagogickému kolektívu Vašej školy za odbornú pomoc žiakom a žiačkam pri tvorbe výtvarných prác. Chceme vysloviť presvedčenie, že aj takéto aktivity patria do výchovno-vzdelávacieho procesu a umožňujú žiakom hlbší osobnostný a vedomostný rozvoj.
Slovenské národné stredisko pre ľudské práva
Laurinská 18
811 01 Bratislava
Žiaci 2.B sa zapojili do výtvarnej súťaže "Nakresli jarný obrázok", ktorú vyhlásilo vydavateľstvo Slovart. Kamarát Čitko ich za to odmenil dvoma krásnymi knihami do triednej knižnice. Žiaci si tak môžu spríjemniť každú voľnú chvíľu pri dobrej a zaujímavej knihe a tak sa zdokonaľovať v čítaní.
Zapojili sme sa do celoslovenského projektu Les ukrytý v knihe. Projekt prepája knižnice, školy a lesných pedagógov a jeho tohtoročnou témou je Les spieva. Malí čitatelia hľadajú súvislosti medzi lesom a knihou. Hravou formou získavajú vzťah ku knihám a čítaniu a prehlbujú si pozitívny vzťah k prírode. Sprievodnou aktivitou projektu je korešpondenčná súťaž v podobe tvorby vlastnej knihy.
Aj naši žiaci z 2.B triedy vytvárali vlastný originálny Lesný spevník a najnápaditejšie piesne budú môcť ich autori predniesť na slávnostnom vyhodnotení projektu v Krajskej knižnici Ľudovíta Štúra vo Zvolene 17. júna, kde odmenia aj najúspešnejšie knižnice a najaktívnejšieho lesného pedagóga.
Prinášame zopár obrázkov, ako si naši žiaci s touto úlohou poradili. Držme prsty, aby táto krása bola odmenená.
Naše deti sa zapojili do súťaže o Hmyzí hotel. Pracovali pod vedením p. učiteliek M. Tomášovej, R. Tomagovej a A. Ružičkovej. Ich práce sú skutočne vydarené, čo poviete?
Krásny predvianočný čas si žiaci z II.B spríjemnili vytváraním vianočných pohľadníc, ktorými sa zapojili do súťaže vo vydavateľstve Slovart o Najkrajšiu vianočnú pohľadnicu.
V IX. ročníku Hovorme o jedle v súťaži Chutné maľovanie sme získali 2 víťazstvá v I. kategórii!
V téme: Chlieb, pečivo, obilniny, cestoviny, zemiaky - Janko Remko zo IV.B a v téme Cukry, tuky, soľ - Sabinka Kubačková z II.B triedy. Srdečne gratulujeme!
Z iniciatívy Rady Európy v Štrasburgu sa od roku 2001 oslavuje každý rok 26. septembra európsky deň jazykov. Na nemeckom jazyku sme si pripomenuli tento deň zábavnými a tvorivými aktivitami, ktoré prebiehali počas celého týždňa. Pripomenuli sme si tak význam učenia sa cudzích jazykov.
Napriek tomu, že v móde sú dnes počítačové prezentácie, naši žiaci spracovali rôzne historické témy aj do vydarených papierových projektov. Piataci tvorili rukopisné knihy, šiestaci sa vrátili do starovekého Grécka a Ríma, siedmaci sa ocitli v ére zámorských objavov a novoveku, ôsmaci sledovali priebeh národného obrodenia a deviaci pohnuté dejiny druhej svetovej vojny. Mnohé vydarené práce vystavíme aj v priestoroch školy a tešíme sa, že ani horúčavy a koniec školského roka mnohým neubrali na chuti pracovať...
V mesiaci apríli ÚVZ SR v rámci Svetového dňa zdravia 2021 realizoval pre žiakov I. stupňa výtvarnú súťaž Nakresli zdravie. Žiaci s veľkou fantáziou výtvarne vyjadrili svoje predstavy, čo pre nich zdravie znamená. Keďže každá škola mohla zaslať len 2 práce, do regionálneho kola postúpili kresby Bibky Kubalovej z I.B a Viktorky Balekovej zo VII. oddelenia ŠKD. Ďakujeme za účasť v školskom kole všetkým nadšeným výtvarníkom aj pani učiteľkám a vychovávateľkám, ktoré žiakov pri ich práci viedli.
Tieto dve žiačky za svoje práce získali diplom a krásne a zdravé odmeny, ktoré im odovzdali pracovníčky dolnokubínskeho ÚVZ. Ďakujeme za reprezentáciu!
Žiaci 4.C si počas druhého aprílového víkendu zasúťažili v matematike. Precvičovali postupné sčítanie viacciferných čísel. Výsledky sme zároveň použili vo vyvodení grafov.
Najviac príkladov (až 500 ) vypočítal LUKÁŠKO SMOLEŇ. Druhá bola TIMKA HRÍŇOVÁ a tretí JANKO STEHLÍK.
Víťazom blahoželáme a rodičom ďakujeme za spoluprácu pri kontrole a sčítaní správne vypočítaných príkladov.
Žiaci 4.C sa zapojili do 20. ročníka celoštátnej súťaže, ktorú pod názvom "O najkrajšiu kraslicu" organizovalo Oravské kultúrne stredisko v Dolnom Kubíne. Získali cenu za využitie prírodných materiálov. Blahoželáme.
Pozrite si zaujímavú prezentáciu prác vo videu Oravského kultúrneho strediska - TU.
Narysovať peknú štvorcovú sieť nie je ľahké, naši piataci z 5.B to však zvládli a pred Veľkou nocou do nej dokreslili aj pekné obrázky.
Prvý apríl sa zvyčajne spája so žartíkmi, ale v environmentálnom kalendári je 1. apríl Svetovým dňom vtáctva. Prvoaprílová ochranárska tradícia sa zrodila ešte v časoch rakúsko-uhorskej monarchie. Založil ju slovenský prírodovedec Oto Hermann, ktorý sa narodil, žil a pôsobil v Brezne.
Pre ochrancov prírody je 1. apríl dňom vtáctva najmä preto, že práve v apríli k nám zvyčajne priletí najviac sťahovavých vtákov. Ornitológovia odhadujú, že na Slovensko priletí každý rok približne 30 miliónov vtákov. K oslave Svetového dňa vtáctva sa môže pridať každý z nás podľa svojich možností - napríklad aj tým, že zavesí do záhrady skromnú vtáčiu búdku, zasadí vo svojej záhradke mladý stromček, alebo zabráni vypaľovačovi trávy škrtnúť zápalkou.
Aj žiaci našej školy na hodinách biológie pozorovali, dokumentovali a poznávali vtáctvo nášho regiónu. Napriek dištančnej výučbe sa úlohy zhostili no výbornú, nafotili, nakreslili a pomenovali desiatky druhov. Veríme, že ich aktivita oslovila a tak opäť podporili svoj kladný vzťah k prírode.
Do pozornosti pri tejto príležitosti ponúkame link na film, ktorý vyrozpráva príbeh kamarátstva chlapca a Orla skalného: https://www.youtube.com/watch?v=UdrKhOhlLj4&t=2507s
Šikovní prváci počas dištančného vzdelávania nadobúdajú aj základné zručnosti pri práci s počítačom. Precvičovanie učiva v interaktívnych prezentáciách - Brunko a Timejka z 1.B.
Svetový deň vody si pripomíname 22. marca a pri tejto príležitosti deti z 5.B triedy zisťovali zaujímavosti zo sveta VODY v spojitosti z matematikou - hľadali čísla, ktoré rôzne súvisia s vodou a z nich potom vytvorili malé zaujímavé projekty.
Kniha - je výborný priateľ, spoločník. Dnes si to uvedomujeme o to viac, že tých "živých" kamarátov vidíme len cez monitor zariadenia počas online hodín. Samozrejme, žiadna kniha skutočného priateľa nenahradí, ale pobaví, poučí, a aspoň trošku zaplní ten prázdny priestor...
Dištančné vzdelávanie je nielen možnosť pracovať inak. Je to predovšetkým možnosť pracovať tvorivo, zábavne, a aj chutne. Napríklad... Ak taký nudný opis pracovného postupu v 4.C zmeníme na zábavu v kuchyni. Mňam!
Ani štvrtáci zo 4.A a 4.B nezaháľajú počas dištančného vzdelávania. Na hodinách prírodovedy spoznávajú fungovanie ľudského tela, prírodu a jej dôležitosť pre život človeka. Pestujú a pozorujú rast rastlín. Keďže momentálne nemôžeme cestovať, spoznávame krásy Slovenska na hodinách vlastivedy a tešíme sa, keď ich budeme môcť aj navštíviť. Dbáme aj na peknú úpravu zošitov a snažíme sa písať úhľadne, aby sa nám z nich lepšie učilo.
Druháci z 2.A takto pracujú z domu – čítajú o psíčkovi a mačičke, učia sa písať listy, pohľadnice, adresu, pripravujú sa na Veľkú noc, ... Skrátka: „Spolu to zvládame!“
Takéto nádherné projektíky robia naši tretiaci počas dištančného vzdelávania - Stelka Halamčeková a Karolínka Šuvadová.
R.O.R. je heslom našich dní. Deti ho veľmi dobre poznajú a pod vplyvom udalostí aj citlivo vnímajú hodnotu zdravia. Pripojili sa k školskému projektu a svojimi „rúškovými kolážami“ pozdravujú zdravotníkov a ďakujú za ich obetavú prácu.
Dištančné vyučovanie beží v plnom prúde a naši siedmaci sa na fyzike zoznámili so skupenskými premenami látok, kde jednou z nich je aj pre náš život nevyhnutná VODA - jej vyparovanie, kondenzácia, vznik dažďa, ... Všetko to prepojili pri tvorbe projektov na tému "Kolobeh vody".
Po vode prišlo na rad TEPLO – spôsoby jeho šírenia, ekologická téma zatepľovania domov, ...
Nezaháľajú však ani deviataci – oboznamujú sa s tajmi elektrickej energie, skúmajú vývoj žiarovky, históriu i súčasnosť zdrojov elektrického napätia.
Ich práca priniesla ovocie vo forme skvelých obrázkov a videí. Sú šikovní, čo poviete?
Dištančné vzdelávanie nutne neznamená len vysedávanie za počítačom. Dôkazom toho sú aj ďalšie vydarené projekty z dejepisu - tentokrát na tému VYNÁLEZ, KTORÝ PODĽA MŇA ZMENIL SVET. Naši piataci a naše piatačky sa naozaj posnažili. Veríme, že už čoskoro ich budú môcť prezentovať vo svojich triedach a vystaviť na centrálnej nástenke najkrajších prác ...
Mnohé deti zo šiesteho až deviateho ročníka vyrábali polročné dejepisné projekty. Vznikli tak originálne diela, ktoré spracovali klasicky - písali, kreslili, lepili a hoci využívali aj internetové zdroje, väčšinu času nestrávili pri počítačoch...
Projekty z biológie na tému „Život v lese“, kde piataci spoznávali rastliny, huby a lišajníky, bezstavovce a stavovce.
Na hodine občianskej náuky sa siedmaci venovali riešeniu konfliktov a mali za úlohu vytvoriť komix na túto tému...
Šiestaci vyrábali vianočné stromčeky zo servítok, ôsmaci objavovali tajomstvá lichobežníkov a piataci rysovaním rakety spoznávali rôzne rovinné útvary.
Napriek tomu, že na II. stupni prebieha dištančné vzdelávanie, žiaci pracujú aj na rôznych zaujímavých projektoch. Na ZOOM hodinách dostávajú od učiteľov jasné pokyny a potom sa snažia uchopiť témy po svojom. Napríklad piataci na dejepise pátrajú v minulosti svojich rodín - zostavujú rodokmene a pracujú so starými fotografiami. Ďalšie zadanie znie: "Nakresli mapu svojej vymyslenej krajiny". Siedmaci na občianskej náuke zas pracujú na pavučinách svojich osobností, či dokumentujú cestu svojich doterajších životov. A pokračujeme aj na iných predmetoch...
Tadeáško KOSTROŠ z III.B triedy získal krásne 2. miesto v 1. kategórii regionálnej detskej výtvarnej súťaže Namaľuj ľudového muzikanta usporiadanej v rámci 21. ročníka medzinárodného gajdošského festivalu Gajdovačka 2020. Do tejto súťaže poslalo svoje práce 48 detí zo 7 škôl z Oravy.
Práce žiakov: B. Šabasevičius, V. Baleková, S. Beňuš, M. Skrypnyk, A. Púčiková, N. Serdelová, J. Remko, T. Zelenák, T. Kostroš, D. Matláková
Práce žiakov 2. B - A. Púčiková, J. Remko, B. Šabasevičius, T. Zelenák, S. Beňuš, S. Beňušová, T. Kostroš, P. Pecho, N. Serdelová.
Práce žiakov: 1. B - Tomáško Zelenák, Samko Beňuš, Andrejka Púčiková, Patrik Pecho, Nelka Serdelová, Janko Remko, Tadeáško Kostroš, 3. A - Terezka Škutová, Stelka Kubašková
Práce žiakov: 1. B- Nelka Serdelová, Paťko Pecho, Andrejka Púčiková, Tomáško Zelenák, Tadeáško Kostroš, Barborka Šabasevičius, Viktorka Baleková, 4. C- Ninka Mikulajová, Lea Kriváňová, 3. A- Simonka Andrisová, Stelka Kubašková
Práce žiakov 1. B - Barborka Šabasevičius, Tomáško Zelenák, Paťko Pecho, Viktorka Baleková, Tadeáško Kostroš, Andrejka Púčiková, Nelka Serdelová, Samko Beňuš, Romanko Michalica
9. A Sophia Kočalková, Simona Kržková 9. D Róbert Butko, Oliver Prílepok,
Martina Mesárošová, Petra Zagatová Anton Strežo
Vo výtvarnej súťaži kolektívov Ekoposter v konkurencii približne 500 plagátov získali naši žiaci krásne 3. miesto v kategórii žiakov 9. ročníka ZŠ.
Práce žiakov - Andrejka Púčiková (1.B), Ninka Mikulajová (4.C), Tomáško Zelenák (1.B).
Tomáško Zelenák zvíťazil v I. kategórii výtvarnej súťaže "Chutné maľovanie" (téma: Chlieb, pečivo, obilniny, cestoviny, zemiaky) v VI. ročníku týždňa HOVORME O JEDLE. Pri jeho tvorbe ho viedla pani učiteľka Mária Tomášová.
Ocenení žiaci 1. stupňa: Miloš Kubáň - 1. C, Adriána Chylová - 2. A, Jaroslav Vicáň - 2. A, Jakub Prílepok - ŠKD - 5. odd., Jakub Koreň - ŠKD - 9. odd.
Ocenení žiaci 2. stupňa: Aneta Kušnírová - 7. D, Samuel Veselský - 8. C, Viktória Žatkuľáková - 8. A, Sophia Kočalková - 8. A, Ema Chlebovcová - 7. A.
Mimoriadne ocenenie získali Michal Mordel z 9. C a náš pán školník Vladimír Pažítka.
Ďalšie práce zapojených žiakov:
Práce žiakov II. A - S. Andrisová, L. Papšo, A. Chylová, T. Reguliová, T. Škutová, S. Kubašková, J. Vicáň,
J. Bielka
Práce žiakov II. A - S. Kubašková, O Kushpel, L. Papšo, S. Andrisová, V. Mariňáková, V. Maceková,
A. Chylová, J. Bielka, T. Škutová, O. Bencúr
I. A - S. Andrisová, T. Lorinčík, A. Chylová, J. Vicáň, T. Škutová, III. A - N. Kvietková, I. A - V. Mariňáková, III. A - J. Červeň, I. A - L. Papšo, III. A - D. Hrúziková, V. Mešková, I. A - A. Kushpel, III. A - K. Kutešová
A. Kušpel - I. A, D. Hrúziková - III. A, J. Červeň - III. A, J. Vicáň - I. A, K. Kutešová - III. A, L. Papšo - I.A, N. Kvietková - III. A, R. Kliačik - III. A, S. Kubašková - I. A, T. Škutová - I. A, V. Mešková - III. A
Poznáme víťazov výtvarnej súťaže Marťankovia – Škola z Marsu! Naši piataci namaľovali druhý najkrajší a najvtipnejší obrázok na tému marťanskej školy: "Zo školy nám neutečú" vo svojej kategórii – kolektívne práce ZŠ. Pre celú školu vybojovali hvezdársky teleskop. Na štvrtom mieste sa v tej istej kategórii so svojou "Selfie school" umiestnili šiestaci, ktorí získali dvd prehrávač. Srdečne gratulujeme.
I. A - A. Kushpel, T. Škutová, J. Vicáň, S. Kubašková, S. Andrisová, T. Reguliová, A. Chylová, L. Papšo, V. Mariňáková, J. Mitašík, O. Bencúr, III. A - N. Hrdličková, V. Mešková, M. Škulec, N. Kvietková, S. Povalová, V. Távora, T. Zaťko, S. Nemčeková, D. Hrúziková, P. Sabová, M. Haluška, J. Mučka, J. Červeň, R. Kliačik
I. A - A. Kushpel, S. Kubašková, T. Reguliová, III.A - N. Hrdličková, J. Červeň, V. Mešková, P. Sabová, T. Zaťko, I.A - V. Mariňáková, III.A - V. Távora
Práce do výtvarnej súťaže "Škola z Marsu": I. A - S. Andrisová, L. Papšo, S. Kubašková, T. Škutová, III. A - M. Škulec, I. A - T. Škutová, A. Chylová, III. A - V. Távora, I. A - J. Vicáň
Práce do výtvarnej súťaže "Všetko najlepšie pán Janovic" v spolupráci s pani A. Javorkovou z Okresnej knižnice A. Habovštiaka: I. A - A. Chylová, T. Škutová, J. Bielka, L. Papšo, V. Mariňáková, S. Andrisová, O. Kushpel, T. Lorinčík, III. A - P. Sabová, S. Kubašek, J. Červeň, M. Zdražila, S. Nemčeková, R. Kliačik, L. Horn, M. Škulec, E. Holková, K. Kutešová, N. Kvietková, V. Távora, V. Mešková.
Práce žiakov 7. A, 7. B, 7. C a 7. D triedy, jednotlivé práce - Bednárová Viktória, Hartiník Jakub, Kormaňáková Viktória, Zagatová Petra (všetci 7. A), Borový Jaroslav, Čaplovič Jakub, Jurenová Vanesa, Meško Nikolas (všetci 7. B), Smoleňová Martina (7. C), Gerátová Sára, Hojová Simona, Kaučárik Adam, Kobelová Sarah (všetci 7. D).
Víťazstvo v celoslovenskej súťaži Chutné maľovanie - denná téma Mlieko a mliečne výrobky od slovenských kravičiek (v rámci súťažno-vzdelávacej aktivity Hovorme o jedle), do ktorej sa zapojilo 340 škôl z celého Slovenska, získal náš Jakubko Pánik z 5. C triedy.
Že ste ani vy nevedeli, čo je to negatív a pozitív vo výtvarnom umení? Nevadí, naši piataci to už vedia a pozrite sa, akú krásu z toho vytvorili (Alex Šablatúra - 5.C, Bibka Magová - 5.B, Jakubko Lábik - 5.B, Klárka Kušnírová - 5.C, Lucka Chládeková - 5.C, Lukáško Žúbor - 5.C, Marek Vicáň - 5.C, Alexandra Povalová - 5.C, Kristínka Dubovcová - 5.C).